Cautare avansata

Stiri, Teste 161 Rezultatele cautarii
Noutăţi prinzătoare
Publicat: 2014. April 30. | Sursa: Mureşan Radu-Dan | Articol

După o lungă şi nemeritată pauză dintr-ale pescuitului mi-am spus într-o zi că ar fi vremea să revin la vechile obiceiuri şi anume acelea de a mă culca devreme pentru a mă trezi cât mai devreme pentru a merge din nou acolo unde ne simţim cel mai bine: pe malul apei. Vremea a fost mult prea capricioasă în această primăvară, schimbările multe prea bruşte, de fapt, ce mai, vremea frumoasă ne-a cam evitat, astfel realizarea unor partide plăcute, reuşite, ...

Salmo Warrior
Publicat: 2014. March 12. | Sursa: WSB | Articol

Dupa cum spunea si Razvan... "Măaleg doar cu adrenalina atacurilor, în timp ce Andrei prinde din ce în ce mai bine cu un alt vobler XXL de la Salmo. Dar mai bine îl las pe el săpovesteascăce a urmat... " ... pe una din incintele ( INCINTA ) de la Cormoran... soarele abia a rasarit... in continuare pe cer nu e nici urma de nori. Chiar daca dimineata am insistat si eu, ca si Razvan pe topwatere mari, gen Heddon Super Spook (modelul cu 3 triple), si pe Salmo Fatso Crank ...

Salmo Executor
Publicat: 2014. February 11. | Sursa: WSB | Articol

In primii ani de dupa 1990, odata cu democratia, au inceput sa apara in tara si primele magazine specializate in comertul cu produse de pescuit. Trecuse era in care singurele scule ''adevarate'' erau aduse de o ruda norocoasa, care apucase cu greu o excursie in vest sau un contract de munca in tarile arabe si incepea o perioada putin tulbure, in care, in acelasi magazin si cateodata cam la acelasi pret, puteai gasi alaturate, un produs de marca (Rapala, Daiwa, Shimano,...) langa o copie ...

IAM Brandenburg Germania
Publicat: 2014. January 08. | Sursa: Prisăcariu Radu | Comentarii concursuri

Împreună cu Benzar Zsolt ne îndreptam spre un alt mare concurs, openul Germaniei, International Anglers Meeting, desfășurat în data de 18, 19 octombrie 2013. După eșecul de la Valencia (marele premiu al Spaniei) din primăvară, unde a plouat o zi torențial și concursul s-a anulat, am plecat spre Brandenburg, Germania, unde aveau să se întâlnească 255 de pescari, adică 51 de echipe din 12 țări. Am fost invitați de binecunoscutul Timar ...

Cu Turbo Soft-uri la crap
Publicat: 2013. August 01. | Sursa: Mureşan Radu-Dan | Articol

Vara este aici. Nu credeam, după toată desfăşurarea de forţe a naturii, presărată cu ploi, vânt şi prea puţine zile frumoase, că voi putea spune, „Da, a venit adevărata vară!". În fine, a venit, dar cu ce folos pentru mine? Multă muncă, bătaie de cap, stres, termene limită. Atât de multe evenimente se succed cu repeziciune încât nici nu mi-am dat seama că stau pe acest scaun, scriind acest mic articol, la finele lunii iulie. Da, au trecut ...

Cupa Benzar Mix 2013
Publicat: 2013. July 03. | Sursa: Adrian Mihuţ | Comentarii concursuri

Locația: Balta de la Sânpaul, județul Harghita, la 20 de km de Odorhei în direcția Baraolt Perioada: 31 mai – 2 iunie 2013 În perioada mai sus amintită s-a desfășurat lângă Odorheiu Secuiesc Cupa Benzar la pescuit staționar, luând startul 37 de concurenți, din toată țara și chiar și din Bulgaria. Vremea schimbătoare, cu averse sporadice, balta nou deschisă și plină de plante au făcut din concurs o ...

Crapii iubesc pufarinul
Publicat: 2013. June 25. | Sursa: Mureşan Radu-Dan | Articol

Timpul pentru pescuit şi, implicit, articole, este tot mai restrictiv. Alte zeci, sute şi mii de rânduri aşteaptă a fi scrise, iar miile de cuvinte ce trebuie transpuse pe hârtie sunt nerăbdătoare. Din nefericire, nu sunt despre pescuit. Dar asta e o cu totul altă poveste. Odată cu sosirea caniculei, deoarece mai nou avem, pe lângă iarna cruntă, o primăvara care pare mai mult toamnă tristă şi plină de lacrimi şi o vară caniculară. Cu alte cuvinte, avem ...

La Cormoran cu Maas Marauder jr.
Publicat: 2013. June 12. | Sursa: WSB | Articol

E dimineaţă devreme şi pescuim în Delta Dunării, pe una din incintele de la Cormoran. Soarele abia a răsărit, pe cer nu e nici urmă de nori. Sub razele lui piezişe apa pare neagră, iar umbrele stufului de pe marginea canalului şi ale pâlcurilor de iarbă subacvatică sunt încă lungi. În aer nu adie nicio pală de vânt şi suprafaţa apei e ca o oglindă. Alegem să pescuim pe canalul cu apă adâncă din marginea incintei, fiindcă pe deschiderile ...

O partidă cu surprize
Publicat: 2013. May 28. | Sursa: Mureşan Radu-Dan | Articol

Nu ştiu dacă există, în vastul dicţionar de zicale şi vorbe de duh al limbii române, vreo cugetare profundă despre timp şi bani. Dacă nu există, atunci o minte mai iscusită într-ale vorbelor ar trebui să se apuce de lucru, iar dacă există, atunci înseamnă că nu am auzit-o eu. De ceva vreme, nu de ieri, de azi, un conflict enervant şi de-a dreptul filosofic mă bântuie. Dacă am timp, nu am bani şi afară e vreme frumoasă, ...

Atmosferă ciudată
Publicat: 2013. April 09. | Sursa: Nagy Levente | Articol

Partida despre care vă voi povesti s-a desfăşurat într-o atmosferă ciudată. Ciudată, deoarece pescuitul nu s-a desfăşurat, ca de obicei, de pe mal sau din barcă, ci direct din apă, căutând peştii în apa mică din apropierea pâlcurilor de trestie. Aşteptam cu nerăbdare ziua pescuitului, deoarece urma să încerc şi o nouă lansetă de spinning, care la prima vedere mi-a atras atenţia. Mă aştepta spre testare lanseta ET Excalibur de 2,40 metri ...

Montura Slider
Publicat: 2013. March 26. | Sursa: Mureşan Radu-Dan | Articol

Nu ştiu de ce, dar mi se pare că primăvara este mult mai capricioasă decât toamna. Ploaia, vântul şi frigul se succed pe rând sau atacă împreună într-o simpatică haită de eterni prieteni ai pescarului. Sesizaţi ironia. Lacurile dezgheţate sunt prea reci pentru o activitate serioasă, lacurile, încă îngheţate, sunt mult prea periculoase pentru pescuit, iar râurile din zonă duc lipsă de peşti, apa însă abundă în ...

Monturi pentru pescuitul la match - montura fixă
Publicat: 2013. February 20. | Sursa: Mureşan Radu-Dan | Articol

E iarnă de ceva vreme şi, totuşi, de multe ori mă întreb dacă, într-adevăr, aşa e sau e început de primăvară. Lacurile, odată îngheţate, se dezgheaţă, mierlele din jurul blocului cântă dimineaţa de parcă ar fi miezul verii şi nu februarie. Gheaţa subţire nu permite practicarea pescuitului la copcă, râurile, unele mult prea scăzute, fac localizarea peştilor foarte dificilă, dacă nu imposibilă. Gropile de altădată sunt acum simple ...

Şalăii, arădenii şi plătica vieneză
Publicat: 2012. December 17. | Sursa: WSB | Articol

Prezenţa iernii se face din ce în ce mai simţită şi planurile noastre se îndreaptă încet spre activităţi indoor, unde încercăm să ne hidratăm cu muzică, poveşti şi distracţia specifică sărbătorilor. După câteva întâlniri în care discutam ce am făcut în anul care tocmai se încheie, dar mai ales despre ceea ce nu am apucat să facem, ajungem să vorbim despre o locaţie aproape de Viena unde, de fiecare dată ...

HASTA LA VISTA CARPA!
Publicat: 2012. December 11. | Sursa: Benzar Zsolt | Articol

Ne gândeam de ceva vreme la un prototip de lansetă de feeder de putere mai mare, care să fie utilă pentru pescuitul crapului sau mrenei şi acum sunt gata să o testez. Specificaţiile, după care a fost produsă această lansetă, au fost clare: trebuie să rezulte o lansetă de feeder robustă, cu acţiune semiparabolică. Peştii ţintă: capturile mari. Iar pentru acest deziderat lanseta trebuia să poată arunca, cu uşurinţă, greutăţi mari, neobişnuite, la distanţe ...

Illex TN
Publicat: 2012. December 01. | Sursa: WSB | Articol

De multe ori, mai în glumă sau serios, ne mai întrebăm unii pe alţii: "Dacă ar fi să iei o gumă / un vobler, dar numai una / unu cu tine la pescuit... ce ai alege?" În materie de gume îmi era simplu să răspund, dar când vine vorba de voblere, de fiecare dată mă bâlbâiam la răspuns... Efectiv nu ştiam ce să răspund, pentru că nu aveam unul care să poată prinde orice specie. Anul acesta însă totul s-a schimbat, când mi-a ...

La plătică... altfel
Publicat: 2012. November 13. | Sursa: Mureşan Radu-Dan | Articol

Ceaţă. Ceaţă peste tot. Nu-mi vine să cred că acest superb lac mă întâmpina, din nou, cu atâta răutate. La partida anterioară fusese tot aşa, ceaţă densă, însă una, precum cea de azi, nu mai văzusem de foarte multă vreme. Nu este ceaţă, este o mantie din cel mai gros postav ce pare impenetrabilă şi care s-a aşezat peste lac şi peste malurile acestuia. Este atât de densă încât nu reuşesc să gasesc nici măcar ...

Aşa ceva n-a mai fost! - Primul MARATON de 24 ore „ERDÉLYI HORGÁSZ”
Publicat: 2012. September 05. | Sursa: Nagy Levente (Team Erdélyi Horgász) | Comentarii concursuri

Pescarii din regiune s-au obişnuit ca noi să organizăm în fiecare an, pentru pescarii din Ardeal, CUPA ENERGO TEAM ERDÉLYI HORGÁSZ, concursul de pescuit staţionar la care participă, an de an, tot mai mulţi pescari datorită ambientului plăcut şi premiilor substanţiale oferite de firma ENERGOFISH şi magazinului de articole de pescuit ERDÉLYI HORGÁSZBOLT. Sperăm că acest concurs va fi organizar şi anul acesta, dar pentru aceast lucru va trebui să ...

Testul extrem al lansetelor match
Publicat: 2012. August 15. | Sursa: Mureşan Radu-Dan | Test

Îmi amintesc cu nostalgie prima mea lanseta match pentru sheffield. Avea o lungime de 4,2 metri, era din carbon ranforsat cu kevlar, grea, rigidă şi destul de nepractică. Atât de rigidă şi de nepractică încât, de nenumărate ori, am folosit-o pentru a pescui la feeder. Încă o mai păstrez, ca o amintire a ceea ce erau odinioară aceste lansete şi ce sunt azi. Din păcate, odată cu evoluţia tehnologiilor de construcţie a lansetelor, mulţi pescari, ...

Un risc asumat
Publicat: 2012. July 24. | Sursa: Muresan Radu-Dan | Articol

Dacă fiecare partidă de pescuit ar fi la fel, probabil că majoritatea covârşitoare a pescarilor s-ar plictisi şi ar căuta locaţii alternative unde să practice acest hobby atât de simplu şi, totuşi, atât de complex. Majoritatea pescarilor practică această activitate „la amatori" ca o foarte bună modalitate de relaxare, evadare, deconectare sau necesitate, cu suişuri şi coborâşuri, însă, în cazul eşecurilor, se găsesc mereu ...

Nestemate, secrete, succese
Publicat: 2012. July 03. | Sursa: Muresan Radu-Dan | Articol

Nu ştiu alţii cum sunt, dar cred că dacă mi-aş începe acest articol cu un paragraf celebru, de-al marelui scriitor Ion Creangă, aş putea părea lipsit de inspiraţie. Nu cred că ar fi deplasat să spun că, atunci când mă gândesc la ceea ce însemna pentru mine pescuitul în urmă cu 10 ani şi ce înseamnă azi, întotdeauna rămân uimit şi mă las purtat de gânduri, idei şi vise, unele mai nostalgice, altele pline de regret sau ...

Cod roşu de caraşi
Publicat: 2012. June 06. | Sursa: Muresan Radu-Dan | Articol

O nouă zi, o nouă partidă de pescuit. Încă din ziua precedentă eram într-o dilemă destul de mare, având în vedere prognozele meteo care anunţau doar ploi, furtuni şi coduri galbene. Cu toate acestea, în proporţie foarte mare, eram hotărât să merg, indiferent de ce se anunţa. Eram deplin încrezător că modul cel mai bun de a testa o nadă nouă este acesta, când totul merge pe dos, începând cu vremea, ...

Noutăţi de primăvară
Publicat: 2012. May 23. | Sursa: Muresan Radu-Dan | Articol

Abia revenit de la un concurs de pescuit, cu un rezultat deloc satisfăcător, simţeam nevoia de o partidă de pescuit care să mă readucă pe linia cea bună şi pentru a-mi ridica, cât de cât, moralul. Din nefericire, mi-am amintit un alt detaliu, dificultatea realizării unei partide de pescuit în vederea conceperii unui articol. Poate cel mai mare „duşman", atunci când vine vorba despre pescuit, este vremea rea. Cu toate că ne aflăm în ...

Soluţii câştigătoare-Partea a doua
Publicat: 2012. May 08. | Sursa: Muresan Radu-Dan | Articol

Partida nu decurgea tocmai aşa cum sperasem. Trăsăturile fuseseră foarte hotărâte la început, apoi parcă totul s-a întors cu susul în jos. Peştii au devenit tot mai evazivi, trăsăturile din ce în ce mai slabe şi mai anemice. Simţeam că ceva se întâmpla cu peştii. Din nefericire nu puteam găsi o cauză exactă deoarece, atât eu cât şi ceilalţi pescari, ne confruntam cu aceeaşi problemă. Ce putea fi? Ideile, ...