IAM Brandenburg Germania
Publicat: 2014. ianuarie 08. | Sursa: Prisăcariu Radu | Comentarii concursuri

Împreună cu Benzar Zsolt ne îndreptam spre un alt mare concurs, openul Germaniei, International Anglers Meeting, desfășurat în data de 18, 19 octombrie 2013. După eșecul de la Valencia (marele premiu al Spaniei) din primăvară, unde a plouat o zi torențial și concursul s-a anulat, am plecat spre Brandenburg, Germania, unde aveau să se întâlnească 255 de pescari, adică 51 de echipe din 12 țări.

Am fost invitați de binecunoscutul Timar Gabor, campionul Ungariei, alături de încă doi pescari de renume din țara vecină, Csamar Peter și Pozsouli Csaba cu care am format echipa Timar Mix II.

Concursul s-a desfășurat pe un canal situat în mijlocul orașului, unde predomină speciile plătică, babușcă și, în număr mai mic, biban, anghilă și albitură. Peștele țintă a fost platica, care oscila ca greutate între 250 de grame și un kilogram. De asemenea se prindea foarte bine babușca mare care, nu rareori, cântăreau spre 8-900 de grame.

Pescuitul a fost foarte dificil din câteva motive. În primul rând viteza apei era foarte mare, se pescuia cu plute de 12, 14 și 16 grame la bolo (stilul câștigător), la rubeziană cu plute plate începând cu 25 de grame, am încercat și cu slidere de 18 grame la curs unde se prindea babușca mare. În stand de 10 metri pluta evolua dintr-un capăt în celălalt în maxim 20 de secunde. Deci aveam 4-5 lansări pe minut. Mai intervin aici câțiva factori precum adâncimea apei care avea undeva la 5 - 5,5 metri, vântul potrivnic și, nu în ultimul rând, nădirea. Vadul trebuia întreținut aproape la fiecare lansare deoarece peștele răspundea la nadă. Bineînțeles, bulgărele foarte bine strâns să nu se desfacă decât pe vadul de pescuit, pe substrat.

Pentru nadă am optat, împreună cu Zsolt și ceilalți colegi de echipă, pentru nada Turbo Champion aditivată cu Brasem-Caramel de la Benzar Mix, undeva la 4 kilograme, pământ, terre de riviere, un pământ greu cu desfacere lentă şi câte un kilogram de pietriş pentru îngreunarea bulgărelui, mai precis granit mărunţit. Nu aditivam cu praf deoarece răspunsul la nadă era relativ rapid şi riscam să ne intre babuşca mică. Importantă a fost udarea corectă a nadei şi a pământului, lucru care se făcea în mai multe etape, începând cu o seară înainte. Dacă era prea uscată, nada se spărgea până să ajungă pe substrat şi dacă era prea udă, ştie orice pescar de staţionar, nu lucrează nada. Cantitatea de nadă admisă în concurs a fost de 22 de litri, însă în cele 4 zile de antrenament foloseam câte un bac de 40 de litri fiecare.

Despre pescuitul în sine pot să spun că bologneza a fost cea mai productivă în majoritatea sectoarelor. Secretul era nădirea foarte exactă, în acelaşi punct la 20-25 de metri de mal şi reţinerea plutei pe vadul respectiv. Babuşca mânca cu cârligul "la ras" şi cu pluta la viteza cursului apei, plătica cu tusul pe substrat.

La cârlig s-a folosit în special caster şi râme, mai rar vierme. 5-6 casteri pentru plătică şi babuşca mare şi 1-2 râme pentru plătică.

Tactica am facut-o în funcţie de sectoare şi standuri. În unele intram prima oră cu rubeziana după aceea 3 ore cu bolo, în altele era cap-coada bologneză, iar în altele alternau cele 2 stiluri.

În prima zi de concurs am făcut un rezultat bun, Zsolt locul 2 pe sector şi eu locul 4. Am intrat cu rubeziana şi am luat o platică mare, lucru încurajator, până să văd că vecinul din stânga mea prindea la bolo plătică mare. Aşa că am schimbat rapid stilul şi am început să iau şi eu la bolo cu pluta la "reţinut". Cantitate, 16 kilograme. Am folosit bologneze de 6 metri. Trebuiau de 7, nivelul apei fiind ridicat însă nu au fost posibilităţi. Fire folosite la mulinetă de 0,18 cu strune de 0,14 sau 0,16. Cârlige mari de 8 şi 10, mai subţiri, să nu spargă casterii. Montura clasică cu bulk la 50-60 de cm de cârlig şi am folosit una sau două grupări de tus, strună de 30-35 de centimetri.

A doua zi nu am mai avut aceeaşi inspiraţie, dealtfel oboseala şi-a spus cuvântul, am facut un loc 13, acelaşi loc l-a făcut şi Zsolt. El a avut alt ghinion. I s-a rupt rubeziana în sectorul unde se pescuia numai cu acest stil, unde peştele era în număr mai mic.

Experienţa a fost foarte interesantă, nu aş ezita să mă duc la acest gen de concursuri alături de cei mai buni pescari din Europa. Daca mai sunt invitat, promit 2 luni de sală înainte de concurs! Am avut de muncit acolo…

Campionatul mondial de pescuit staţionar 2016
Publicat: 2016. septembrie 19. | Sursa: Nagy Levente | Comentarii concursuri

Campionatul mondial de pescuit staţionar 2016 a luat sfârşit. A luat sfârşit Campionatul Mondial de pescuit 2016, organizat în Bulgaria. Potrivit clasamentului final Benzar Zsolt ocupă locul 38, ceea ce este un rezultat foarte bun, dacă luăm în considerare, că Benzar a pescuit alături de 188 de pescari experimentaţi, cei mai buni din lume. Felicitări pentru rezultatul obţinut!             Echipa României a...

Campionatul Mondial de Pescuit pe Cluburi
Publicat: 2015. octombrie 08. | Sursa: Andrei Ghioghiu | Comentarii concursuri

Bună, dragi prieteni Am avut onoarea ca, în perioada 20-26 iulie 2015, să particip, alături de bravii mei colegi din echipa, Energoteam Romania, la Campionatul Mondial de Pescuit pe Cluburi, din Zilina, Slovacia. Ajunşi, luni dimineaţa, pe malul râului Vah eram toţi nerăbdători să pescuim şi să luăm legătura cu peştii. Prima zi nu a fost foarte fructuoasă din punctul de vedere al capturilor, dar a fost suficient ca să ne dăm seama că nada noastră era...

Campioni la feeder, a patra oara
Publicat: 2013. iulie 10. | Sursa: Adi Petrişor | Comentarii concursuri

Barajul de la Vârșolț a fost gazda ultimei ediții a finalei naționale de pescuit la feeder. Echipa Fir Întins - Energofish Arad a continuat tradiția edițiilor trecute, mărșăluind pentru a patra oara consecutiv în fruntea clasamentului. Experiența componenților lotului și-a spus cuvântul: Zsolt Benzar, Brola Cosmin, Dobrea Florin, Neacsu Leontin, Petrisor Adrian și Vuculescu Bogdan, toți sub coordonarea căpitanului de lot, Radu...

Cupa Benzar Mix 2013
Publicat: 2013. iulie 03. | Sursa: Adrian Mihuţ | Comentarii concursuri

Locația: Balta de la Sânpaul, județul Harghita, la 20 de km de Odorhei în direcția Baraolt Perioada: 31 mai – 2 iunie 2013 În perioada mai sus amintită s-a desfășurat lângă Odorheiu Secuiesc Cupa Benzar la pescuit staționar, luând startul 37 de concurenți, din toată țara și chiar și din Bulgaria. Vremea schimbătoare, cu averse sporadice, balta nou deschisă și plină de plante au făcut din concurs o adevărată probă de...

Aşa ceva n-a mai fost! - Primul MARATON de 24 ore „ERDÉLYI HORGÁSZ”
Publicat: 2012. septembrie 05. | Sursa: Nagy Levente (Team Erdélyi Horgász) | Comentarii concursuri

Pescarii din regiune s-au obişnuit ca noi să organizăm în fiecare an, pentru pescarii din Ardeal, CUPA ENERGO TEAM ERDÉLYI HORGÁSZ, concursul de pescuit staţionar la care participă, an de an, tot mai mulţi pescari datorită ambientului plăcut şi premiilor substanţiale oferite de firma ENERGOFISH şi magazinului de articole de pescuit ERDÉLYI HORGÁSZBOLT. Sperăm că acest concurs va fi organizar şi anul acesta, dar pentru aceast lucru va trebui să...

Campioni la feeder, pentru a treia oară!
Publicat: 2012. mai 09. | Sursa: Dan Iercoşan | Comentarii concursuri

Echipa EnergoTeam – Fir Întins Arad și-a dovedit încă o dată valoarea în Finala Campionatului Naţional de Pescuit la Feeder, spulberându-și adversarii într-un concurs spectaculos, cu multe capturi și multi ași în mânecă. Unul dintre ei a fost tocmai Benzar Zolt, cireașa de pe tort a echipei arădene, care a solicitat prezența multiplului campion național mai mult pentru a-și întimida adversarii. Numai că Zsolt nu s-a...

Benzar Zsolt a făcut o figură frumoasă la Iberian Masters
Publicat: 2012. martie 12. | Sursa: Radu Prisacariu | Comentarii concursuri

Iberian Masters este o competiţie ce se desfăşoară în Spania şi care are ca obiectiv reunirea celor mai „grele" nume din pescuitul staţionar. Şi anul acesta au fost prezenţi pe pista de la Fortanely, pe râul Jucar, la 30 de km sud de Valencia, pescari redutabili cu un palmares impresionant ca Walter Tamas, Roberto Rodriguez, Jullien Turpin, Jacopo Falsini, Timar Gabor, Ballabeni, Fini şi mulţi alţii. Competiţia s-a desfăşurat în intervalul 1-4 martie....

A fost Cupa Salmo
Publicat: 2009. octombrie 20. | Sursa: text:Dan Iercosan, poze: Muranyi Brothers | Comentarii concursuri

A mai trecut o ediţie, am mai trăit o sărbătoare. Aceeaşi sărbătoare a ştiucii pe care o trăim în fiecare an. A fost o întrecere frumoasă, organizată pentru prima oara în formula „doi din barcă". Indiferent că au fost parteneri vechi de pescuit, soț-soție sau frați pasionați, toți au căutat să puncteze, indiferent de miză. Un preambul pentru competițiile oficiale internaționale, întrecerea pe echipe a fost gustată de toată lumea. Dovadă concursul care urmează:...