Campionatul Mondial de Pescuit pe Cluburi
Publicat: 2015. octombrie 08. | Sursa: Andrei Ghioghiu | Comentarii concursuri

Bună, dragi prieteni

Am avut onoarea ca, în perioada 20-26 iulie 2015, să particip, alături de bravii mei colegi din echipa, Energoteam Romania, la Campionatul Mondial de Pescuit pe Cluburi, din Zilina, Slovacia.

Ajunşi, luni dimineaţa, pe malul râului Vah eram toţi nerăbdători să pescuim şi să luăm legătura cu peştii. Prima zi nu a fost foarte fructuoasă din punctul de vedere al capturilor, dar a fost suficient ca să ne dăm seama că nada noastră era foarte bună.

Nada folosită a fost compusă din 3 kg Benzar Mix Morunaş Mreană Scobar, ½ kg Benzar Mix Parmezan Roşu, 3 kg Terre de Rivier şi 3 kg de Bazalt (o piatră spartă mai fină), pentru a obţine o nadă grea. Totodată, am observat că nada era mai bună dacă era puţin supraumectată („mai plastilină", conform limbajului pescăresc). Apoi mai aveam nevoie de 2,5 l de viermi, 6 l de pietriş şi colantul de viermi necesar colării acestora.

Ziua de marţi a fost altfel, din punct de vedere al capturilor, iar ziua de miercuri a devenit spectaculoasă când am văzut că surclasam echipa Angliei care se antrena în boxa de lângă noi şi, aproape toată ziua au fost cu ochii pe noi. La sfârşitul manşei întreaga echipă engleză se uita de sus, de pe dig, la fiecare dintre noi pentru a ne "citi" ce facem.

Chiar Alan Scothorne a intrat, cu tupeu, în stndul lui Benzar Zsolt pentru unele lămuriri. Eram pe drumul cel bun!

Joi ne-am antrenat doar cinci dintre noi deoarece Zsolt a fost nevoit să plece, noaptea, la spital. Pe malul apei, surpriză. Şi-a făcut apariţia Sandra Scothorne, soţia lui Alan şi membră a echipei Angliei, cu umbreluţă, apă şi scaun şi ne-a anunţat că este spionul nostru din acea zi. Nu a plecat din spatele nostru timp de două ore şi jumătate şi toată lumea o întreba ce caută în spatele nostru. Este cumva căpitanul nostru? Noi ne-am antrenat, din nou, conform planului şi am prins bine peşte.

Vineri am făcut aceeaşi treabă şi am prins bine, din nou, doar spionii s-au schimbat. De data aceasta ne-au asistat ungurii şi polonezii. La şedinţa tehnică m-a abordat Walter Tamas să-mi spună că a auzit că prindem peşte bine. Dacă vorbea lumea de noi însemna că ceea ce făceam era bine. La şedinţa de seară s-a cristalizat strategia. Nădirea grea o făceam cu 12-15 bulgări de nadă strânsă cu forţe diferite, pentru a obţine un efect de atracţie mai îndelungat şi 5-6 bulgări de viermi colaţi. Pentru pescuit mrenei trebuia să fii cu plumbul de contact la rasul fundului apei, iar pentru scobar şi morunaşi cu 4-5 cm din forfac pe fundul apei. Nădirea de întreţinere trebuia să fie agresivă, cam o cupă de viermi colaţi la fiecare 5 minute, iar la fiecare jumătate de oră o cupă de nadă.

Şi a venit ziua de sâmbătă. Bogdan Vuculescu era pe E19, eu, Ghioghiu Andrei, pe D3, Tudor Octavian pe C13, Orosz Attila pe B10, Benzar Zsolt pe A25, Szilagyi Zsolty fiind rezervă.

Am făcut nădirea grea şi aşteptam începutul manşei când s-a auzit semnalul sonor. În două minute am prins prima mreană. Cred că a fost cel mai lung drill din viaţa mea şi, de-a dreptul, îmi tremurau picioarele până a ajuns în mincioc. A urmat a doua mreană. Wow! Două mrene capturate în zece minute! Din spate, Zsolty îmi spune, „Ai grijă, ascunde-te cât poţi că au venit spionii". Când m-am întors erau 10-15 persoane în spatele meu. Am observat doi englezi care mă urmareau, iar unul era cu binoclul la ochi. M-am întors şi mi-am făcut treaba, conform planului, până când organizatorii au oprit manşa datorită unei furtuni cu fulgere şi tunete.

Când am urcat digul, toată lumea mă felicita pentru câştigarea manşei. Mă simţeam extraordinar, dar eram foarte curios ce au făcut colegii mei deoarece conta echipa. Prima veste, Vuc locul 2, a doua veste Benzar locul 2, Orosz locul 11 şi Pami pe 6. E bine, ne clasam pe locul 5, la general, cu 22 de puncte, la egalitate de puncte cu Anglia (care ne-a citit foarte bine) şi Finlanda.

În manşa a doua eu am fost pe A5, Zsolt pe B21, Vuc pe C17, Zsolty pe D2, Pami pe E4, iar Orosz era rezervă.

Manşa a început bine pentru mine, prindeam morunaş, dar prindeam, faţă de restul sectorului, când ghinioanele s-au abătut asupra mea. Dupa 40 de minute din manşă mi s-a rupt rubeziana, în urma unei contre mai energice, rămânând fără tronsonul de 13 m şi cel de 7 m. Nervi la maxim! Am sărit repede de pe scaun şi am desfăcut rubeziana de rezerva şi un top kit. După încă 10 minute am rupt tronsonul numărul 5. Cea mai ghinionistă zi din viaţa mea. Pe aceasta cale îi mulţumesc lui Atti care a venit şi a reuşit să mă calmeze. Am pescuit cât am putut eu de bine, în condiţiile date, dar am reuşit doar un loc 9. Eram, din nou, foarte curios de rezultatele colegilor, rezultate care au venit repede. Benzar pe locul 2, Vuc locul 5, Pami locul 4, Zsolty locul 5. Astfel, am făcut 26 de puncte şi cu un total de 48 de puncte şi locul 4 la general, fiind devansaţi de englezi cu 45 de puncte.

În concluzie, un rezultat foarte bun, dar, totuşi, un gust amar fiindcă am fost foarte aproape de podium!

În final, dar nu în ultimul rând, echipa Energoteam România doreşte să mulţumească pentru sprijinul acordat firmei Energofish Impex şi domnului Alin Pleş, firmei Timar din Ungaria, firmei Cralusso, şi celor doi inimoşi care au venit alături de noi, Vasi şi Ovi din Oradea.

Campionatul mondial de pescuit staţionar 2016
Publicat: 2016. septembrie 19. | Sursa: Nagy Levente | Comentarii concursuri

Campionatul mondial de pescuit staţionar 2016 a luat sfârşit. A luat sfârşit Campionatul Mondial de pescuit 2016, organizat în Bulgaria. Potrivit clasamentului final Benzar Zsolt ocupă locul 38, ceea ce este un rezultat foarte bun, dacă luăm în considerare, că Benzar a pescuit alături de 188 de pescari experimentaţi, cei mai buni din lume. Felicitări pentru rezultatul obţinut!             Echipa României a...

IAM Brandenburg Germania
Publicat: 2014. ianuarie 08. | Sursa: Prisăcariu Radu | Comentarii concursuri

Împreună cu Benzar Zsolt ne îndreptam spre un alt mare concurs, openul Germaniei, International Anglers Meeting, desfășurat în data de 18, 19 octombrie 2013. După eșecul de la Valencia (marele premiu al Spaniei) din primăvară, unde a plouat o zi torențial și concursul s-a anulat, am plecat spre Brandenburg, Germania, unde aveau să se întâlnească 255 de pescari, adică 51 de echipe din 12 țări. Am fost invitați de binecunoscutul Timar Gabor, campionul Ungariei,...

Campioni la feeder, a patra oara
Publicat: 2013. iulie 10. | Sursa: Adi Petrişor | Comentarii concursuri

Barajul de la Vârșolț a fost gazda ultimei ediții a finalei naționale de pescuit la feeder. Echipa Fir Întins - Energofish Arad a continuat tradiția edițiilor trecute, mărșăluind pentru a patra oara consecutiv în fruntea clasamentului. Experiența componenților lotului și-a spus cuvântul: Zsolt Benzar, Brola Cosmin, Dobrea Florin, Neacsu Leontin, Petrisor Adrian și Vuculescu Bogdan, toți sub coordonarea căpitanului de lot, Radu...

Cupa Benzar Mix 2013
Publicat: 2013. iulie 03. | Sursa: Adrian Mihuţ | Comentarii concursuri

Locația: Balta de la Sânpaul, județul Harghita, la 20 de km de Odorhei în direcția Baraolt Perioada: 31 mai – 2 iunie 2013 În perioada mai sus amintită s-a desfășurat lângă Odorheiu Secuiesc Cupa Benzar la pescuit staționar, luând startul 37 de concurenți, din toată țara și chiar și din Bulgaria. Vremea schimbătoare, cu averse sporadice, balta nou deschisă și plină de plante au făcut din concurs o adevărată probă de...

Aşa ceva n-a mai fost! - Primul MARATON de 24 ore „ERDÉLYI HORGÁSZ”
Publicat: 2012. septembrie 05. | Sursa: Nagy Levente (Team Erdélyi Horgász) | Comentarii concursuri

Pescarii din regiune s-au obişnuit ca noi să organizăm în fiecare an, pentru pescarii din Ardeal, CUPA ENERGO TEAM ERDÉLYI HORGÁSZ, concursul de pescuit staţionar la care participă, an de an, tot mai mulţi pescari datorită ambientului plăcut şi premiilor substanţiale oferite de firma ENERGOFISH şi magazinului de articole de pescuit ERDÉLYI HORGÁSZBOLT. Sperăm că acest concurs va fi organizar şi anul acesta, dar pentru aceast lucru va trebui să...

Campioni la feeder, pentru a treia oară!
Publicat: 2012. mai 09. | Sursa: Dan Iercoşan | Comentarii concursuri

Echipa EnergoTeam – Fir Întins Arad și-a dovedit încă o dată valoarea în Finala Campionatului Naţional de Pescuit la Feeder, spulberându-și adversarii într-un concurs spectaculos, cu multe capturi și multi ași în mânecă. Unul dintre ei a fost tocmai Benzar Zolt, cireașa de pe tort a echipei arădene, care a solicitat prezența multiplului campion național mai mult pentru a-și întimida adversarii. Numai că Zsolt nu s-a...

Benzar Zsolt a făcut o figură frumoasă la Iberian Masters
Publicat: 2012. martie 12. | Sursa: Radu Prisacariu | Comentarii concursuri

Iberian Masters este o competiţie ce se desfăşoară în Spania şi care are ca obiectiv reunirea celor mai „grele" nume din pescuitul staţionar. Şi anul acesta au fost prezenţi pe pista de la Fortanely, pe râul Jucar, la 30 de km sud de Valencia, pescari redutabili cu un palmares impresionant ca Walter Tamas, Roberto Rodriguez, Jullien Turpin, Jacopo Falsini, Timar Gabor, Ballabeni, Fini şi mulţi alţii. Competiţia s-a desfăşurat în intervalul 1-4 martie....

A fost Cupa Salmo
Publicat: 2009. octombrie 20. | Sursa: text:Dan Iercosan, poze: Muranyi Brothers | Comentarii concursuri

A mai trecut o ediţie, am mai trăit o sărbătoare. Aceeaşi sărbătoare a ştiucii pe care o trăim în fiecare an. A fost o întrecere frumoasă, organizată pentru prima oara în formula „doi din barcă". Indiferent că au fost parteneri vechi de pescuit, soț-soție sau frați pasionați, toți au căutat să puncteze, indiferent de miză. Un preambul pentru competițiile oficiale internaționale, întrecerea pe echipe a fost gustată de toată lumea. Dovadă concursul care urmează:...